A l’etapa de secundària ens proposem afavorir la maduració i el creixement de l’alumne perquè aprengui a conèixer, a fer, a ser i a conviure. Considerem que aquest és el fonament d’una educació competencial i de qualitat que permet als alumnes afrontar els reptes formatius de futur, ja que el treball dels valors segueix actiu de manera transversal i com a pilar sobre el qual se sustenta tot la resta.
Perquè un aprenentatge esdevingui significatiu per a l’alumne, cal que aquest sigui capaç d’entendre’l, comprendre’l, recordar-lo, contextualitzar-lo, explicar-lo i utilitzar-lo. A FEDAC Guissona ja fa temps que ens hem adonat que, perquè això succeeixi, no hi podem arribar per una única via. Per això incorporem noves maneres de treballar i defugim un model únic que inclogui només llibres de text. El camí cap a la significació és treballar i buscar per a cada concepte totes les seves múltiples perspectives, i que cada alumne cerqui, trobi i estiri tots els fils que connecten aquest concepte a la resta de món.
Destinem vàries franges horàries al llarg de la setmana, fins a un total d’una hora i mitja, al plaer de la lectura. L’objectiu és que els nostres alumnes estimin la lectura i també que augmenti la seva capacitat de comprensió escrita.
Per aconseguir-ho, deixem que els nois i noies siguin responsables de la tria dels llibres que volen llegir. Això els converteix en protagonistes de l’activitat i estimula la lectura i la bona comprensió de les lectures.
No només treballem la lectura des de les àrees de llengües, sinó que l’integrem en totes les àrees d’aprenentatge. D’aquesta manera l’activitat de lectura s’expandeixe en múltiples camps i formats: premsa escrita, reportatges, rondallaires, teatre, tallers d’escriptura, lectures a l’aire lliure, creacions pròpies, lectures en veu alta, tallers a la biblioteca… Tot s’hi val per estimular la lectura.
La pràctica de l’anglès s’estén a FEDAC Guissona més enllà de les classes d’aquesta llengua. L’objectiu és motivar els nois i noies cap a aquesta llengua i fer que puguin practicar aquest idioma en un entorn comunicatiu real. A més, comptem cada curs amb un auxiliar de conversa nadiu, que ajuda l’alumnat a millorar l’ús pràctic de la llengua anglesa.
A 1r i a 4t de secundària impartim tres hores d’anglès, una de les quals és en codocència; és a dir, amb més d’un professor a l’aula. A 2n de secundària, oferim quatre hores curriculars d’anglès, més una hora de projectes i un trimestre d’Intercicles en anglès. A 3r de secundària impartim tres hores curriculars (una de les quals en desdoblament) i una optativa en llengua anglesa.
En aquest treball d’intensificació de la llengua anglesa, participem també en diversos projectes que permeten posar en pràctica i millorar l’anglès:
Integrem les noves tecnologies en el procés d’ensenyament-aprenentatge a l’escola: utilitzem llibres digitals en les àrees de català i castellà, disposem d’ordinadors Chromebook d’ús individual, projectors a les aules… També ensenyem a utilitzar les noves tecnologies i els dispositius mòbils amb responsabilitat i mesura, com per captar imatges en algunes activitats puntuals.
A 3r de secundària l’alumnat pot obtenir el títol CIATE de monitor esportiu, que cal complementar amb 16 hores més de pràctiques fora de l’horari curricular. La titulació s’obté quan els alumnes fan els 16 anys.
Cada trimestre es convoca una assemblea de tots els nois i noies de secundària per parlar de temes generals que els afectin i, fins i tot, prendre decisions que després el claustre i la direcció de l’escola puguin considerar.
En aquestes assemblees es tracten temes com les normatives, les festes i commemoracions de l’escola o aspectes mediambientals a l’ecoassemblea. Tenen una molt bona valoració i fomenten la implicació i la responsabilitat dels alumnes.
Orientació acadèmica és un projecte transversal que es duu a terme a 4t d’ESO i que inclou diverses activitats amb la voluntat d’acompanyar i encaminar el futur educatiu dels nostres alumnes un cop acabin la seva etapa a FEDAC Guissona.
Al llarg del curs organitzem un cicle de xerrades sobre orientació, en què s’exposen diferents possibilitats de futur als estudiants. També designem uns tutors-orientadors que es fan càrrec d’aquest aspecte en grups de quatre o cinc alumnes i individualment amb cadascun d’ells i també amb les famílies.
Alternativament fem sortides als salons de l’ensenyament de Barcelona i Lleida per conèixer l’ampli ventall de possibilitats que s’obre davant els joves quan finalitzen els seus estudis obligatoris.
Cada quinze dies l’alumnat de 4t ESO surt de l’escola per col·laborar amb altres entitats i institucions de la vila, com són la residència, altres centres educatius o l’Ajuntament, i prestar un servei a la comunitat. Es tracta d’aprendre mentre esdevenen conscients de les possibilitats al seu abast per transformar l’entorn més proper i millorar la vida dels altres.
També en la línia de foment dels valors, des de FEDAC Guissona organitzem diversos projectes relacionats amb la solidaritat que pretenen despertar la consciència de l’alumnat envers les necessitats del món.
A FEDAC Guissona creiem molt en la interrelació directa entre l’alumne, la família i el professorat, ja que són els tres agents actius implicats en el procés educatiu. Per això, fem un seguiment individualitzat de cada alumne a través de tutories personalitzades, que tenen lloc de forma regular. En el cas que ho considerem convenient o que els pares ho demanin, també fem tutories amb les famílies.
A més, lliurem a les famílies informes dels resultats acadèmics del seu fill o filla al final de cada avaluació i també a les preavaluacions, amb comentaris molt personalitzats sobre la seva evolució. Alhora, les famílies poden fer un seguiment regular a través de les informacions que comuniquem a través de la plataforma Clickedu o d’altres mitjans telemàtics o convencionals.
Com a escola concertada, a FEDAC Guissona impartim matèries complementàries dins de l’horari escolar amb l’objectiu d’ampliar la tasca educativa i oferir un tret diferenciador i de qualitat. Les matèries complementàries completen el procés de formació dels nostres alumnes mitjançant el desenvolupament de determinats aspectes del projecte educatiu.
LeaderInMe (S1 i S3)
Talents (S2, S4)
Francès (S1,S2, S3 i S4)
Emprenedoria (S1, S3 i S4)
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola