A l’escola, cada moment de l’any és una oportunitat per viure, aprendre i créixer junts. Durant el temps de Quaresma, a la llar hem apropat els infants a aquesta etapa tan especial del calendari litúrgic d’una manera vivencial, senzilla i adaptada a la seva edat.
Des del primer dia d’aquesta festivitat, vam preparar un racó especial a l’aula: el racó de Quaresma. Allà ens ha acompanyat la Vella Quaresma, una figura ben estimada amb set cames que ens ha ajudat a comptar les set setmanes d’aquest temps. Cada divendres, amb molta emoció, li hem tallat una cama, acompanyant aquest petit ritual amb cançons i converses sobre com podem ser més bons, més amables i més generosos.
Els infants han viscut aquest procés amb molt d’entusiasme i curiositat. Cada setmana esperaven amb il·lusió el moment de visitar la Vella Quaresma i descobrir quin valor treballaríem. A través de les converses i les activitats relacionades, han pogut expressar emocions, parlar dels seus sentiments i connectar amb valors com la paciència, l’empatia i l’agraïment. Ha estat un temps que ha afavorit molt la cohesió del grup i el creixement personal de cadascun.
Per tancar aquest període i celebrar l’arribada de la Pasqua, hem dut a terme una de les activitats més dolces i esperades pels infants: fer la Mona de Pasqua! Els infants han preparat la Mona posant-hi mantega i melmelada damunt la base, afegint-hi amb molta cura ous de xocolata i decorant-la amb unes boniques plomes de colors. Ha estat una activitat manipulativa, sensorial i plena de creativitat, que ens ha permès treballar la motricitat fina i, sobretot, gaudir de la companyia i la cooperació entre companys.
El resultat ha estat espectacular: unes mones precioses i, sobretot, fetes amb molta estima i entusiasme. Al final, ens les hem pogut menjar plegats, compartint un moment ben especial per tancar aquest Temps de Desert i donar la benvinguda a la Pasqua amb alegria.
A l’escola creiem en la importància de viure les tradicions d’una manera significativa des d’edats primerenques. 🐣
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola