“Peace Collage” és un dels projectes +ART de l’escola FEDAC Guissona. Una obra col·lectiva que va comptar amb la participació activa de tot l’alumnat, des de l’etapa d’Infantil (I3) fins a Secundària (S4). El projecte consta d’un gran collage, format per llegums i serradures, que representa dues mans que es prenen entre si, una imatge poderosament simbòlica de cooperació, unió, amor, solidaritat i pau mundial.
El projecte ha estat inspirat per la necessitat de promoure valors com la cooperació, el respecte mutu i la importància de la pau en la societat actual. Cada alumne ha estat motivat a expressar el seu concepte de pau a través del dibuix.
El “Peace Collage” és un projecte dissenyat per a tota la comunitat educativa i l’ha liderat l’alumnat de S3.
El projecte es va començar a desenvolupar el primer trimestre en diferents accions. El mes de gener es va realitzar el collage i el dia de la Pau i la No Violència vam tancar el projecte unint les parts del collage.
El procés de creació de l’obra va començar amb una activitat individual: cada alumne va realitzar un dibuix que representés què significava la pau per a ells. Després, es va dur a terme una votació per classe, on els alumnes van escollir el seu dibuix preferit. Dels guanyadors de cada classe, es va organitzar una nova votació per determinar quin disseny agradava més a la comunitat escolar. El dibuix guanyador va ser el que es va dur a terme per a la creació del collage final.
El projecte ha comptat amb recursos humans i materials naturals:
El “Peace Collage” no només ha estat una expressió artística, sinó també una poderosa demostració de com l’art pot transmetre missatges universals de pau i solidaritat.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola